Στη Βιάννο, για τις ζωές που χάθηκαν- Τιμή στα θύματα του χωριού μας!
Βρεθήκαμε στη Βιάννο, σε ένα τόπο βαριά φορτισμένο από την ιστορία και τη θυσία, για μια εκδήλωση μνήμης που μας συγκίνησε βαθιά. Εκεί τιμήθηκαν τα αθώα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας, ανάμεσά τους και δύο γυναίκες από τον Κρούστα, η Αικατερίνη Ρουκουνάκη και η Μαρία Λαθιωτάκη, που στις 14 Σεπτεμβρίου 1944 δολοφονήθηκαν άδικα μέσα στο σπίτι τους από τους Γερμανούς. Η Μαρία ήταν έγκυος και μητέρα δύο παιδιών, ενώ οι κατακτητές, πριν αποχωρήσουν, σκότωσαν ακόμη και το μουλάρι της οικογένειας.
Η σκέψη μας στάθηκε σε αυτές τις ψυχές, αλλά και σε όλους τους ανθρώπους που χάθηκαν τότε. Δεν θα τους λησμονήσουμε ποτέ. Η μνήμη τους είναι για μας παρακαταθήκη· μας θυμίζει την αξία της ανθρώπινης ζωής και μας δίνει δύναμη να αγωνιζόμαστε ώστε η ανθρωπότητα να μη ζήσει ξανά ένα τέτοιο σκοτάδι.
Με σεβασμό και συγκίνηση κρατάμε ζωντανή την ιστορία, όχι για να μείνουμε στο παρελθόν, αλλά για να διδασκόμαστε από αυτό. Έχουμε χρέος να μιλάμε για την αλήθεια, να τιμούμε τα θύματα και να δίνουμε υπόσχεση πως δεν θα αφήσουμε ποτέ να επαναληφθεί τέτοια βαρβαρότητα.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσοι συνέβαλαν στη χθεσινή μέρα: τους ομιλητές που με τα λόγια τους μάς συγκίνησαν, τους χορευτές και τους μουσικούς που έδωσαν ψυχή στην εκδήλωση, καθώς και τις γυναίκες που με μεράκι ετοίμασαν το κέρασμα που μοιραστήκαμε.
Όλοι μαζί, με ενότητα και αγάπη, κρατάμε άσβεστη τη φλόγα της μνήμης.
